پایگاه مجازی دفتر اسناد رسمی 6 دلفان
"العبد یدبر والله یقدر "
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


لطیف فلاحی سردفتر اسناد رسمی شماره 6 نوراباد لرستان - فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق بین الملل از دانشگاه قم با معدل 18.66 و دانشجوی رشته حقوق بین الملل

مدیر وبلاگ :لطیف فلاحی
مطالب اخیر
آرشیو وبلاگ
نویسندگان
نظرسنجی
با مطالب ومحتوا وعناوین این وبلاگ تا چه حدی موافقید؟






ارسال خلاصه سند تنظیمی به متقاضی سند - پیش بینی می شود وارد نمودن شماره تلفن همراه در این تصمیم  در سامانه اجباری شود.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه ششم شهریورماه سال 1393

 سازمان ثبت املاک و اسناد کشور مکلف است در صورت تقاضا نقشه‌های حد نگار را در قبال وصول هزینه مطابق تعرفه قانونی به مالک یا قائم مقام وی یا دستگاه‌های اجرایی ذیربط ارائه کند.

  به منظور اجرای تکالیف مقرر در این قانون شامل ایجاد واحدهای ثبتی و تجهیز آنها به فناوری نظام جامع، ایجاد زیرساخت‌های لازم، صدور اسناد مالکیت حد نگار، مکانیزاسیون خدمات ثبتی، توسعه نظام جامع، داده آمایی و بایگانی الکترونیک سوابق ثبتی و تکمیل بانک اطلاعاتی مربوط، تکمیل مرکز ملی داده‌های ثبتی، پاسخ آنی و الکترونیک به استعلامات ثبتی و ثبت آنی معاملات وساخت، توسعه، تجهیز و تعمیر واحدهای اداری و آموزش، تامین و ترغیب نیروهای انسانی مورد نیاز، کلیه درآمدهای خدمات ثبتی، سازمان به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز و همه ساله 50 درصد آن ذیل ردیف مستقل در بودجه سنواتی کشور پیش بینی می‌شود و به سازمان تخصص می‌یابد. به علاوه دولت مکلف است نسبت به اجرای تکالیف مقرر در مواد 3 ، 5 ، 6، 7، 10، 11 و 16 این قانون با توجه به بند واو ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه اقدام نماید. بار مالی اضافی این قانون از محل درآمدهای مواد 5 و 15 قانون تامین می‌شود.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه پنجم شهریورماه سال 1393
جهت تأمین نظر شورای نگهبان؛
شرط ارائه خدمات ثبتی مشخص شد
نماینگان شرط ارائه خدمات ثبتی پس از اتمام مهلت 5 ساله لازم الاجرا شدن قانون کاداستر را مشخص کردند.

 نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی تبصره ماده 11 طرح جامع حدنگار (کاداستر) اعاده شده از شورای نگهبان را با 145 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر به شرح زیر اصلاح کردند.: براساس تبصره ماده 11 طرح جامع کاداستر؛ پس از اتمام مهلت 5 ساله مذکور ارائه هر گونه خدمات ثبتی به اشخاص منوط به تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای می باشد





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه پنجم شهریورماه سال 1393
بنابر اطلاعات واصله " طرح کاداستر امروز چهارشنبه 5  شهریور در دستور کار است ودر حال حاضر در صحن علنی مجلس در حال بررسی است .



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه پنجم شهریورماه سال 1393

ما بعنوان عضوی کوچک از کانون سردفتران ودفتریاران نیز مانند هر کس دیگری در هر شغلی وصنفی که دارد به کانون خودمان وبه اعتبار خودمان افتخار می کنیم وخوشحالیم که در این کشور توان انجام پاره ای از امور را داشته وداریم اما تعریف کردن از خود وصنف خود هنر نبوده ونیست وبیشتر باید جنبه های منفی وآفت های آن را کنکاش نموده شاید بتوان راهی برای حل انها یافت وقبل از آنکه به حالت مزمن درآید در نطفه درمانش کرد - بر کسی پوشیده نیست که اشخاص امروز مشغله های زیادی داشته اما هرگاه مسولیتی شخصی ویا تصمیم شخصی بر دیگری اعضای ان جامعه تاثیر داشته باشد نمی توان گفت : که میتواند اشتباهاتی در کارش انجام دهد.... فرضا رئیس جمهور چنانچه حتی در گفتارش کوچکترین اشتباهی بکند با واکنش های تندی مواجه خواهد شد اعم از انتقاد به مخالف یا دفاع بی مورد از اشخاص " حتی اگر کسی را دوست می دارد نباید انرا بروز دهد اینجا دیگر عاطفه معنا نمی دهد چرا که رئیس جمهور یعنی شخص سیاسی نه عاطفی - یا فرضا سرمربی تیم فوتبال چنانچه صحبت از سیاست بکند حرف بی ربطی زده است کم وبیش همه اینها را می شنویم ومی بینیم -......

 جای بسی خوشحالی است که اشخاص وافرادی که امروز در کانون فعالیت می کنند اعم از سردفتران محترم ودفتریاران عزیز " انسانهای بزرگی بوده که سالیان متمادی در شغل سردفتری ودفتریاری در دفاتر اسناد رسمی فعالیت نموده اند اما .....

بعضی مواقع بخشنامه هایی خطاب به دفترخانه صادر وابلاغ می گردد که حقیقتا موجب بی اعتمادی میگردد دفترخانه مجموعی است از سردفتر - دفتریار - کارکنان " هر تصمیمی ممکن است روابط این اشخاص را بهم بریزد البته سخن ما به معنای دفاع از گروه خاصی ویا نفی گروه دیگری نیست اینکه  دفتریار از گواهی امضا  سهمی نداشته باشد قطعا موافقان ومخالفانی دارد ودر نگاه اول سردفتر موافق ودفتریار مخالف است سردفتر برای خود استدلالاتی از قبیل عدم فعالیت ونقش مستقیم دفتریار در گواهی امضا و.... و.... دارد ودفتریار نیز خود را حاکم  ونماینده سازمان ثبت در دفترخانه ودر وصول 20000 ریال حق الثبت گواهی امضا و.... و..... دخیل می داند بهتر ان بود قبل از ارسال چنین بخشنامه ای به دفترخانه قطعیت ان تایید وسپس اعلام می شد چراکه دیگر هر تصمیم کانون برای سردفتر ویا دفتریار با اما واگر وشک وشبهه اعلام میگردد وچنین رویه ای در دراز مدت موجب خسارت به جامعه سردفتری خواهد شد واین موضوع بر سردفتران ودفتریاران گران تمام خواهد شد ....

در خیلی از امور امروزی کشور چنانچه نهادی نتواند برای خود تصمیم مستقلی اخذ نماید موجبات دخالت سایر مراجع بیش از حد زیاد خواهد شد وچنانچه این رویه ادامه پیدا کند اصل وبنیان ان نهاد بر باد خواهد رفت  آیا اگر کانون قبلا در موضوع گواهی امضا با تعامل بیشتری با سردفتر مقابل که موضوع را به دادگستری ارجاع ودر نهایت منجر به صدور رای گردیده است ( سردفتر نیز با کانون .... ) هرگز با چنین آرایی که امروز اجرایش  تبعاتی دارد وقطعا موجب رنجش گروهی خواهد شد مواجه خواهیم بود ....

برای مثال عرض می کنم دوست ورفیق عزیزی که سردفتر اسناد رسمی نیز می باشند دارم که از نظر من همکار اشتباها وبدلیل اشتباه در احراز هویت  امضای الف را به جای شخص " ب" گرفته بود تا جایی که موضوع به طرح دعوا کشیده شده بود بنده یکروز شخصا با ارباب رجوع صحبت نموده واو را راضی به حل موضوع از طریق مسالمت امیز نمودم واز وی 2  ماه مهلت گرفتم که در ان دو ماه موضوع را حل وبرای هر یک از اشخاص درصدی از خطا وجریمه تا فک رهن از سند  تعیین کردم حتی برای دوست سردفتر" وموضوع خاتمه یافت خدایا شکر توانستم از انفصال بی مورد سردفتری " از رویه ارباب رجوع در مورد دیگر همکاران در ایجاد تنش بی مورد "و... .... جلوگیری کنم "

 تقاضای اینجانب به عنوان عضوی از ان کانون محترم این است بهتر است مسائل با شفافیت "و قاطعیت بیشتری اعمال واجرا شوند تا هرگز موجباتی برای دخالت وتصمیم سایر مراجع در کارمان لازم نباشد  این موضوع پرداخت درصدی از گواهی امضا به دفتریار وکانون وارزش افزوده خواسته یا ناخواسته باید با سرعت وقاطعیت وشفافیت حل واعلام گردد .

 با تقدیم احترام به همه همکاران وکانون محترم سردفتران ودفتریاران





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه یکم شهریورماه سال 1393


ردیف

شماره ثبت

عنوان

شماره چاپ

شماره

چاپ سابقه

  • 1

427

ادامه رسیدگی به گزارش كمیسیون بهداشت و درمان درمورد:

طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی كارگران ساختمانی (تقاضای تغییر دستور در جلسه علنی مورخ 21/5/1393 به تصویب رسیده است)

1131

915

1130

  • 2

432

گزارش كمیسیون اجتماعی در مورد:

طرح یك‌فوریتی الحاق سه بند به مواد(2) و (4) قانون تشكیل شورای عالی اشتغال (اعاده شده از شورای محترم نگهبان)

1152

936

1002

1003

  • 3

25

گزارش كمیسیون قضائی و حقوقی در مورد:

طرح جامع كاداستر كشور(اعاده‌شده‌از شورای‌محترم‌نگهبان)

1153

29-885   دو اصلاحیه دارد

  • 4

165

ادامه رسیدگی به گزارش كمیسیون اقتصادی در مورد:

لایحه‌ اصلاح قانون مالیات‌های‌ مستقیم‌ و اصلاحات بعدی‌ آن (یك‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 3/8/1391 به تصویب رسید)

اصلاحیه934

268-925               سه‌پیوست  دارد

  • 5

181

گزارش كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد:

طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های كشور (یك‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 28/8/1391 به تصویب رسید)

1151

318

1150

  • 6

395

گزارش كمیسیون اقتصادی درمورد:

لایحه اجازه مشاركت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانك توسعه اسلامی (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

958

848

  • 7

285

گزارش شوردوم كمیسیون انرژی درمورد:

طرح حمایت از صنعت برق كشور (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

992

563-683

پیوست دارد  684-991 پیوست دارد

  • 8

315

گزارش كمیسیون فرهنگی درمورد:

طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

1019

596-1036 دو پیوست دارد

  • 9

145

گزارش كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درمورد:

طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (این طرح توسط شورای عالی استانها ارائه شده است) (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

299

217

297

  • 10

282

گزارش كمیسیون اجتماعی درمورد:

طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

729

560

720

جایگزین پیوست دارد

پیوست 1 دارد

  • 11

87

گزارش‌كمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درمورد:

لایحه چگونگی تشكیل و نحوه رسیدگی هیاتهای انضباطی نیروهای مسلح (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

254

91

  • 12

210

بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث (در اجرای ماده  146 آئین‌نامه داخلی بنا به تقاضای بیش از ده نفر از طراحان محترم و دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

395

-

  • 13

58

گزارش كمیسیون اقتصادی درمورد:

لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

742

62

740

  • 14

327

گزارش كمیسیون تدوین‌ آئین‌نامه داخلی مجلس درمورد:

طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

1014

اصلاحیه دارد

628

  • 15

377

گزارش كمیسیون تدوین‌ آئین‌نامه داخلی مجلس درمورد:

طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی (نحوه رسیدگی به طرحها و لوایح قانونی) (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

1070

798

  • 16

406

گزارش كمیسیون عمران درمورد:

طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تاخیر) به كشتی‌ها (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

1107

873

1106

  • 17

208

گزارش كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درمورد:

طرح اصلاح تبصره (1) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

655

393

651

  • 18

123

گزارش كمیسیون عمران درمورد:

طرح الحاق یك تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشاركت بانكها و سایر منابع مالی و پولی كشور (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

302

158

301

  • 19

360

گزارش كمیسیون قضائی و حقوقی درمورد:

طرح جرم سیاسی(دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

1097

751

  • 20

159

گزارش كمیسیون كشاورزی ، آب و منابع طبیعی درمورد:

طرح اصلاح قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی كشور (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

جایگزین

1041

251

  • 21

374

گزارش كمیسیون قضائی وحقوقی درمورد:

طرح الحاق یك بند به ماده (524) قانون آئین‌دادرسی مدنی (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)


884

790

  • 22

373

گزارش كمیسیون قضائی وحقوقی درمورد:

طرح الحاق یك تبصره به ماده (505) قانون آئین‌دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب (در امور مدنی) (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

1015

789

طرح کاداستر پس از  ایرادات شورای محترم نگهبان وبررسی ایرادات در کمیسیون قضایی مجلس  از تاریخ دوم   تا پنجم   شهریور1393  در صحن علنی مجلس مورد بررسی مجدد قرار می گیرد





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه سی ام مردادماه سال 1393

نظر به اینكه متعاقب اعلام و انتشار آراء كمیسیون وحدت رویه ، مطلع شدیم كه مقرر بوده تادرمتن رای شماره 3204/73 – ر – و مورخ 19/5/93 با موضوعیت چگونگی اجرای بند " ج " بخشنامه حق التحریر ، اصلاحاتی انجام و مجددا جهت بررسی نهائی به كارگروه معاونین و مشاورین سازمان ثبت اسناد واملاك كشور ارسال گردد .

از آنجا كه رای مزبور به همراه سایر آراء تصویب شده ، قبل از بررسی و اظهار نظر نهائی كارگروه به كانون ارسال گردیده بود نسبت به انتشارآن اقدام گردید .لذا باتوجه به مراتب فوق ، مقرر می دارد كه كلیه همكاران ، تااطلاع ثانوی و اصلاح رای وابلاغ مجدد آن ، عینا و كما فی السابق به روشی كه تاكنون دراین مورد عمل می نموده اند اقدام نمایند .

-نظر مدیر وبلاگ:  اگرچه کانون محترم سردفتران ودفتریاران این بار در رفع ابهام از آرا صادره قبل از تضییع هر گونه حقی از کسی اقدام نموده است اما این قسمت بیانیه که " رای مزبور بهمراه سایر آرا تصویب شده قبل از بررسی واظهار نظر نهایی به کانون ارسال گردیده بود " محل ایراد است چگونه می توان نامه شماره 54781-93 مورخه 1393/04/19  معاونین ومشاورین سازمان ثبت را که متضمن موافقت ضمنی ریاست محترم سازمان ثبت اسناد واملاک کشور است نادیده گرفت .البته ما امیدواریم که هر چه زودتر مشکلات وایرادات  مذکور حل وفصل گردند وبه هیچ وجه موجب بی اعتمادی نگردد .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه سی ام مردادماه سال 1393

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی كانون سردفتران و دفتریاران، آراء صادره از كمیسیون وحدت رویه كانون سردفتران در جلسات متعدد شورای حقوقی سازمان ثبت بررسی شده و طی نامه 93/54781 مورخ 93/4/9 رییس گروه امور حقوقی متضمن موافقت ریاست سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به این كانون واصل شده است.

این آراء در قسمت آرای كمیسیون وحدت رویه در پرتال كانون درج شده و همكاران سردفتر و دفتریار می توانند متن این سوالات و پاسخ ها را در قسمت اطلاعات مفید/ آراء كمیسیون وحدت رویه ملاحظه كنند. ضمنا موضوع عدم واریز 10 درصد گواهی امضا - درج نام زوجه در ردیف فروشندگان مال غیر منقول بلحاظ اصلاح موادی از قانون مدنی - ماخذ وصول حق التحریر در اسناد قطعی غیر منقول - وصول بهای اوراق در سامانه ثبت انی - عدم ضرورت نگهداری استعلام وضعیت ثبتی املاک دارای سند المثنی - میزان حق الثبت فسخ واقاله وعزل واستعفا در دفاتر در آرای صادره ذکر گردیده است .  





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه بیست و هفتم مردادماه سال 1393

با عنایت به ماده 50 قانون دفاتر اسناد رسمی وکانون سردفتران ودفتریاران وتعریف حق التحریر در کتب حقوقی از جمله مبسوط دکتر لنگرودی "حق التحریر " اجرت نوشتن سند از قبیل وقف نامه " اقرار نامه وغیره می باشد وچون در خدمات موضوع بند " ج " بخشنامه تعرفه حق التحریر" سندی تنظیم نمی گردد  لذا وجوه ماخوذه حق التحریر تلقی نمی گردد واز مبلغ مذکور 10  درصد کانون 15  درصد دفتریار و8 درصد ارزش افزوده و15  درصد کارکنان محاسبه نمی گردد .شماره بخشنامه 38-93  مورخه 13/05/1393 می باشد  .

 تصویر بخشنامه مذکور در سایت جامعه سردفتران ودفتریاران استان اذربایجان شرقی به آدرس زیر قابل مشاهده است .

http://www.eaz-notary.com/Content.aspx?Id=TmV3c09waW4%3d-kgJk04ahhuE%3d&val=MTQyOA%3d%3d-VimJGnxDlL8%3d

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه بیست و ششم مردادماه سال 1393
 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی و رفع ایرادات وارده به طرح کاداستر از سوی شورای نگهبان در کمیسیون متبوعش با حضور مسوولان مربوطه خبر داد و گفت: با تعامل دولت ایراد وارده به این طرح مبنی بر بار مالی، رفع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی كانون سردفتران و دفتریاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، محمد دهقان در تشریح جزییات جلسه امروز یکشنبه( 19 مرداد) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس? اظهارکرد: در این جلسه ایرادات وارده به طرح کاداستر و لایحه آیین دادرسی کیفری اعاده شده از سوی شورای نگهبان با حضور مسئولان مربوطه بررسی شد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه بیست و ششم مردادماه سال 1393
 پرونده جنجالی پرداخت ده درصد حق التحریر گواهی امضا به حساب کانون سردفتران و دفتریاران با حکم صریح شعبه 27 دادگاه عمومی حقوقی قطعیت یافته و بسته شده است 
 پس از ابطال بخشنامه شماره ۴۰۹۳۷ - ۱۷/۱۰/۸۲ کانون سردفتران توسط دادگاه، کانون سردفتران با استناد بر نظر مشورتی کمیسیون حقوقی  بر الزام پرداخت ده درصد حق التحریر گواهی امضا به حساب کانون تاکید کرده است. هرچند که بخشنامه شماره 38-93  مورخه 13/05/1393  کانون سردفتران موضوع واریز را منتفی نموده است .
این درحالی است که برخی صاحب نظران معتقدند واریزهای قبلی در این خصوص نیز قابل پیگیری و استرداد است هر چند که کانون خانه سردفتر ودفتریار بوده وطرح چنین ادعاهایی موجب خسارات به کانون ودرنهایت سردفتر خواهد شد .




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه بیست و ششم مردادماه سال 1393

بعضی مواقع با خودم می اندیشم  بشر علیرغم این همه پیشرفت " اما چرا گاهی در ابتدایی ترین چیزها می ماند ونمی تواند کاری از پیش ببرد فرضا با قطع اینترنت ویا رفتن برق هر چند می توان زندگی کرد اما هرگز نمی توان ان رفاه وآرامشی را که با ارباب رجوع می توان داشت "یافت وتقریبا کار کردن در محیط بدون برق برای سردفتر سخت ودشوار است .....

می توان جایی در شمال تهران را یافت که تعرفه تحریرش بیش تر از منطقه ای در جنوب همان شهر است استدلال هم این است که هر کس در شمال شهر زندگی می کند بامش بیشتر ودر نهایت برفش نیز بیشتر است  وهر که در جنوب زندگی می کند می تواند روز را با تخم مرغی نیز سپری کرده وزنده بماند هر چند شهر " شهر تهران است وزمین " زمین خداست

روزها وماهها افسار گسیخته حق بیمه  کارمندان رشد کرده واز 100 به 150  واز ان نیز به 200  واکنون به 215  هزار هم افزایش یافته اند تا کجا قرار است برود فقط خود تامین اجتماعی وخداوند عزوجل می داند ... با این ترقی اما سردفتر هر روز پیر وفرتوت وامیدها به نامیدی تبدیل می شود .....

 اینها گوشه ای از مثالهایی بود که بعضا دفاتر را با ان درگیر کرده وخواسته یا ناخواسته سردفتر متهم به اجرا وپاسخگویی به انها است اگر برق نیست چرا نیست واگر هست چرا سیستم وصل نیست - اگر شمال تهران است وهزینه ها سرسام آورند وادم را دچار سرگیجه می کنند ولو اینکه شخص خود به کارمند زحمتکش دفترخانه کمکی کرده است چرا می کند واگر جنوب تهران است چرا مردمش کرمشان کمتر است بعبارت دیگر شمال را درم داران تشکیل داده وکرمشان نیز فزون است وجنوب را کرم داران عالم تشکیل داده ودرمشان نیز کم ونایاب است ....

واگر بیمه کارکنان در موعد مقرر علیرغم سایت مسدود ومخروب بیمه پرداخت نشود چه می شود وچه نمی ماند که بشود ..

 همه این مقایسه ها داستان ترک گاو کوهی وگرفتن بز کوهی است --- در استان لرستان رسم وقاعده ای  داریم که چنانچه شخصی فوت نماید وهمسرش جوان باشد معمول ومرسوم این است که با برادر کوچکتر مرحوم ازدواج کند هر چند که ممکن است برادر ( داماد جدید )کوچکتر از زن مرحومه باشد یکی از دوستانمان محکوم به چنین کاری شده بود واز قضا کسی با وی به جهت ترحم بر زن مرحومه ( زن برادر ) ازدواج نمی کرد پس از ازدواج نامبرده از اجتماع دور ماند وتقریبا هیچ دوستی را به خانه دعوت نمی کرد چرا که اگر او را با زن می دیدند تقریبا در نگاه اول اینگونه برداشت می شد ایا این زن مادر رفیق من است " بعد از کلی کلنجار ومشورت به ناگاه زن که خود دید جوانی را اسیر عشق بی خود " خود نموده است رضایت داد که شوهر زن دیگری انتخاب نماید شوهر که خود را سرمست وازاد دیده بود دخترکی با طراوت وزیبا انتخاب کرده وجهت اخذ وام ازدواج در دفتر اینجانب گذری نمودند در نگاه اول او را شاد وخندان دیدم وبه او گفتم خوشحالم از اینکه گاو کوهی را ترک وبز کوهی را اخذ وانتخاب نموده اید....

  سخن بر ترک فضای مجازی وورود به وایبر است اگر وایبر خوب است چرا فضای مجازی واگر خوب نیست چرا فعالیت " اگر اسرائیل پشت قضیه است وهمه را به خود می کشاند چرا اجازه فعالیت وچگونه است که قبل از این نبود .... ایا ماندن بر فضای دوستانه قدیم خوب است یا ورود بر فضای  جدید ....

 این حقیر تا کنون نه در وایبر رفته ونه مشتاق رفتنم  وتوصیه وسفارشم به همه دوستان عزیز وهمکار سردفتر ودفتریار این است که بر گاو کوهی مانده زیرا اگرچه گاو کوهی بعضا قطع وملال اور است اما اصالت دارد وآزمون وخطایش با خود شخص است نه عاشقان  را در ان می توان یافت ونه سخن های  بیهوده  اگر هم یافت شود با عکس العمل منفی همه مواجه خواهد شد از طرفی یافتن ادرس دوستان در ان فضا باز فرصت بیشماری را می طلبد که از عهده وتوان خارج است  ..... 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه بیست و پنجم مردادماه سال 1393

 طبق تصمیم جدید پلمپ هر جلد دفتر سردفتر 500000 ریال خواهد بود ودفاتر علاوه بر خرید دفتر سردفتر بصورت آزاد ( استان لرستان ) می بایست بابت پلمپ آن مبلغ مذکور را به حساب سایر درآمدهای اداره ثبت واریز نمایند .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه سیزدهم مردادماه سال 1393

امروز پنج شنبه 9 مرداد ماه 1393 سامانه ثبت انی بلحاظ قطعی ارتباط با سازمان ثبت احوال شناسه نمی دهد وتا این لحظه این مشکل پابرجاست .

مشکل  در ساعت 9 و53  دقیقه برطرف گردیده است وسامانه شناسه یکتا می دهد .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه نهم مردادماه سال 1393
پیشاپیش عید سعید فطر بر همه ایرانیان عزیز - علی الخصوص همکاران ارجمند  سردفتر ودفتریار و کارکنان دفاتر اسناد رسمی مبارک باد



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه ششم مردادماه سال 1393
اول – ارائه دفاتر قانونی

 ارائه دفاتر قانونی وتنظیم اظهارنامه بر مبنای آن بدین گونه است که دفتر درآمد و هزینه توسط سردفتر تکمیل به گونه ای در یک صفحه برای هر ماه اختصاص یافته و میزان حق التحریر و گواهی امضا در آن درج می گردد صفحه هزینه جهت هزینه های قانونی از جمله پرداخت حقوق کارمندان، خرید لوازم، لوازم التحریر ، اوراق ، دفاتر ، آب، برق ، گاز ، تلفن ،پرداخت اجاره بهای محل، 15% پرداخت پاداش کارمندان، 15 % سهم دفتریار و ده درصد بابت واریزی به کانون و هزینه های جاری مورد استفاده قرار گیرد لذا در پایان سال ما به التفاوت درآمد و هزینه ، درآمد سردفتر تلقی می گردد که پس از کسر معافیت موضوع ماده 131 قرار می گیرد

به طور مثال                     

               درآمد 512,186,366                              هزینه 312,186,366  

که دویست میلیون درآمد خالص می گردد

درآمد مشمول مالیات  100,000,000=100,000,000 معافیت ماده  101-200,000,000

4,500,000=%15*30,000,000

14,000,000=%20*70,000,000

مالیات متعلق                                         18,500,000=14,000,000+4,500,000

دوم – خود اظهاری در اجرای ماده 158

قانون مالیات ها جهت احترام به کرامت انسانی و شخصیت و هویت والای انسنی به سازمان امور مالیاتی این اختیار را اعطا کرده است که اظهار نامه های اشخاص را بدون رسیدگی بپذیرد و تنها یک شرط درآن قابل اجرا می باشد که تعدادی از آنها به عنوان نمونه گیری مورد رسیدگی قرار می گرید بنابراین درج هرگونه شرط دیگری تحت عنوان تفاهم نامه توافق نامه و یا دستور العمل اجرایی ماده 158 خلاف قانون می باشد

در این مورد میزان حق التحریر اسناد و گواهی امضا و سایر درآمد ها در یک سال مالی یعنی اول فرودین ماه الی پایان اسفند ماه محاسبه می گردد و پس از کسر 40 در صد هزینه های دفتریار و پاداش کارمندان و ده درصد کانون مابقی به عنوان درآمد محسوب می گردد . به منظور کسر هزینه های دفترخانه هر ساله ضریبی مشخص می گردد که جهت سال 1392 ضریب 40 درصد پیش بینی گردیده است سپس میزان معافیت موضوع ماده 101 را کسر،بنابراین ماخذ مالیات مشخص می گردد

به طور مثال

307,311,819=%60*512,186,366

ماخذ مالیات قبل از کسر مالیات          122,924,728=%40*307,311,819

ماخذ مالیات                         22,924,728=100,000,000-122,924,728

مالیات تعلق گرفته                                3,438,709=%15*22,924,728

سوم-تشخیص علی الراس

 در این روش صرفا تسلیم اظهارنامه با پرداخت وجهی به عنوان علی الحساب یا بدون آن امکان پذیر است. در این صورت اداره اور مالیاتی ظرف یک سال و سه ماه مهلت رسیدگی و ابلاغ برگ تشخیص را دارد (ماده 157 )و در صورت عدم صدور برگ تشخیص تار مهلت فوق درآمد اظهاری در اظهارنامه، قطعی تلقی می گردد . در رسیدگی علی الراس ، دفتر تمبر ملاک محسوب می گردد(البته به عنوان درآمد و جرائم نداشتن دفاتر اخذ می گردد) و در این صورت  طبق بخشنامه (قدیمی) فقط پاداش کارکنان و سهم دفتریار، هزینه محسوب می گردد و 10 درصد کانون هزینه تلقی نمی گردد سپس مبلغ بدست آمده در ضرایب ضرب می گردد که ضریب دفاتر اسناد رسمی 30 درصد می باشد و پس از کسر معافیت سالانه درآمد مشمول مالیات مشخص می گردد

به طور مثال

358,530,456=%70*512,186,366

ماخذ مالیات قبل از کسر مالیات          107,559,137=%30*358,530,456

ماخذ مالیات                           7,559,137=100,000,000-107,559,137

مالیات تعلق گرفته                                  1,133,870=%15*7,559,137





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه سی ام تیرماه سال 1393
نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری مرکز آمار ایران در سال 90 تا 92 نشان می‌دهد، در میان 31 استان کشور تنها 4 استان رشد هزینه خانوار آنها در سال 92 نسبت به 91 منفی بوده است.

* رشد منفی هزینه خانوار 4 استان در سال گذشته

براساس این گزارش رشد هزینه یک خانوار شهری در استان اردبیل نسبت به سال 91، 0.5- بوده است همچنین زنجان 0.7- ، لرستان 1.2- ،همدان 6.5- بوده است.

* بیشترین رشد هزینه خانوار در سال 92 برای ایلام و بوشهر

به غیر از این 4 استان رشد هزینه‌ خانوار در این سال نسبت به سال 91 مثبت بوده است و بیشترین رشد مربوط به استان ایلام با 79.7، بوشهر با 51.7 و خراسان جنوبی با 38.8 درصد هزینه‌های خانوار رشد نشان می‌دهد.

* بالاترین هزینه خانوار مربوط به تهران و چهارمحال

براساس این گزارش بالاترین هزینه‌ها مربوط به استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بوده که به ترتیب 274 میلیون و 638 هزار ریال ، 235 میلیون و 301 هزار ریال و 221 میلیون و 840 هزار ریال است.

* کمترین هزینه خانوار شهری برای همدان و کرمان

همچنین کمترین هزینه یک خانوار شهری مربوط به استان‌های همدان با 130 میلیون و 984 هزار ریال، کرمان 142 میلیون و 885 هزار ریال و یزد 143 میلیون و 659 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

* پردرآمدترین خانوارها در کدام استان‌ها هستند

این گزارش نشان می‌دهد، بیشترین درآمد خانوار در سال 92 مربوط به استان‌های تهران، خوزستان و البرز به ترتیب با 285 میلیون و 990 هزار ریال ، 225 میلیون و 614 هزار ریال و 214 میلیون و 395 هزار ریال است.

* استان مرکزی کمترین درآمد خانوار شهری را دارد

بر این اساس کمترین درآمد خانوار در استان‌ها نیز مربوط به استان مرکزی با 145 میلیون و 136 هزار ریال، کرمان 146 میلیون و 112 هزار ریال و زنجان 151 میلیون و 291 هزار ریال در زمره کمترین درآمد خانوارها هستند.

* اختلاف یک میلیونی درآمد خانوار در دو استان کشور

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، براین اساس متوسط درآمد یک خانوار شهری در استان تهران با بیشترین میزان درآمد حدود 2 میلیون 382 هزار تومان و کمترین میزان درآمد در استان مرکزی بوده که حدود یک میلیون و 210 هزار تومان است و اختلاف یک میلیون و 172 هزار تومانی سطح درآمد در دو استان کشور را نشان می دهد.

* رشد منفی درآمد خانوار شهری دو استان

همچنین این آمارها نشان می‌دهد درآمد خانوار شهری دو استان نسبت به سال 91 رشدی و منفی بوده که مربوط به استان فارس با 6.3- و استان گلستان 1.3- است.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه بیست و پنجم تیرماه سال 1393
از این پس می توان بجای شرح وانتقاد از کارت خوان - سامانه ثبت انی وسایر مواردی که احیانا ممکن است موجب رنجش خاطر سردفتر شوند واندکی  " نه بیشتر " او را آزرده سازند به جمله ناتمام " بدون شرح " اکتفا نمود فی المثل اگر امروز کارتخوانها قطع بودند بجای نقد کردن ویا ایراد گرفتن می توان گفت " شرحی برای این مطلب وجود ندارد " ونارضایتی خود را به اشکالی که از تظر روانشناسی مقرون به صواب است  جبران نمود ویا چنانچه ارباب رجوعی بهنگام قطعی کارتخوان تو را (سردفتر ) اماج فحش ودشنام قرار داد با عباراتی شبیه به " دوستت دارم " " فدای سرت " " درست می شود انشالله " " تقدیر الهی بر این بوده است "" عزیزم به خاطر مردم با من سردفتر همکاری کن "  پاسخ او را داد کلا" انسان از ابراز محبت  هیچ وقت خسته نخواهد شد واین خشم ونفرت است که باید پایان یابد ومی یابد  .....



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه بیست و سوم تیرماه سال 1393


حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از جمله افرادی است که چندان با نظر هم صنفی های خود موافق نیست. او   در تاریخ 1393/04/07  می گوید: این قانون( قانون فوق الذکر )  در سال 89 به تصویب رسید، اما تدوین آیین نامه اجرایی آن، چهار سال زمان برد. حتما این قانون نقایصی داشته که چهار سال برای تدوین آیین نامه اجرایی آن وقت صرف کرده اند. چندین بار در جلسات هیات دولت کابینه دهم نشست هایی در خصوص این قانون گذاشته شد و قرار بر این شد تا نظرات بخش خصوصی و اتحادیه نیز در این آیین نامه لحاظ شود(دولت احمدی نژاد )   اما هیچ کدام از آن نظرات در این آیین نامه نیامده است ( دولت روحانی ). وی ادامه می دهد: این قانون در درازمدت هیچ تاثیری در رونق بازار پیش فروش ندارد؛ بلکه سبب قفل شدن بازار خواهد شد، زیرا قانونی یک سویه است که صرفا منافع گروه سردفترداران را تامین می کند و اجرای آن هم در کشور سخت است. باید به این واقعیت توجه کرد که انجام معاملات در دفاتر اسناد رسمی برای مردم دشوار است و این قوانین دست وپاگیر، نمی تواند تاثیری بر این بازار بگذارد، هرچند من هم معتقدم که باید قوانینی را تدوین کرد که جلوی فساد و کلاهبرداری در این عرصه گرفته شود، اما نه به این شکل که مشتریان بازار پیش فروش را بلاتکلیف کند.

از این سخن می توان نتیجه گرفت که اگر بنگاه دار یک درصد بهای معامله را از مردم می گیرند سردفتران یکهزارم همان یک درصد را وصول می کنند ...... واین در قانون شما  یعنی تامین منافع سردفتر وظلم به بنگاه دار





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه بیست و یکم تیرماه سال 1393
مخالفت شورای نگهبان با حذف دفاتر جاری - موجب افزایش هزینه ی عمومی است برای اطلاعات بیشتر به ادرس زیر مراجعه فرمایید




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط : بنچاق،
          
شنبه بیست و یکم تیرماه سال 1393
لایحه جامع وکالت پس از کش و قوس های فراوان سرانجام در هیات دولت تصویب و به زودی به مجلس فرستاده می شود.
استقلال گرفته شده است

دکتر علی نجفی توانا رئیس کانون وکلای دادگستری معتقد است در حال حاضر بحث نظارت قوه قضائیه بر روی کانون وکلا از جمله احراز صلاحیت هیات مدیره کانون وجود دارد ولی در لایحه جدید این نظارت تبدیل به دخالت شده و کانون با استقلال ظاهری زیر مجموعه قوه قضائیه می شود.

وی افزود: در واقع آن چیزی که از استقلال کانون وکلا باقی مانده توسط این لایحه جدید کاملا از بین خواهد رفت این در حالی است که چنین اقدامی همانند بسیاری از قوانین مصوب غیرکارشناسی می تواند به قوه قضائیه، نظام، مردم و بیت المال هزینه گزافی تحمیل کند.

استقلالی سلب نشده است

از سوی دیگر معاون اول قوه قضائیه  در خصوص انتقادات کانون وکلا به این لایحه اظهار داشت: ما وکالت را یک امکان برای خودمان و اصحاب دعوی تلقی می کنیم. اصلاح نظام وکالت در سیاست مصوب مقام معظم رهبری قرار دارد. قانونی که در دستگاه قضایی تهیه شد با مشاوره کانون وکلا و دفتر مشاوره ماده 187 بود که باید در مجلس بررسی شود. از مجلس می خواهیم ساز و کار وکالت را در جهت تصویب تسریع کند.

وی ادامه داد: بر امر وکالت باید نظارت شود این نظارت تضمین سلامت وکالت است. افرادی از این جایگاه سوء استفاده می کنند که نیاز است ساز و کاری جامع تهیه شود تا نظارت را کامل کند. این نظارت سلب استقلال وکیل نیست. مگر نظارت بر روی قاضی استقلال قضات را سلب می کند؟ اگر وکیل ناسالم باشد تهدیدی برای نظام عادلانه است.

بر اساس این گزارش وزیر دادگستری طبق قانون تا 23 تیرماه فرصت دارد تا لایحه جامع وکالت را به مجلس ارائه دهد. حال باید منتظر ماند تا این لایحه در مجلس بررسی و پس از تصویب به صورت قانون اجرا شود.
بررسی سوابق لایحه : در دوران ریاست جمهوری آقای محمود احمدی نژاد این لایحه با این استدلال ریاست جمهوری که هر گاه وکیل و  قاضی   از یک منبع ( قوه قضائیه ) نظارت وکنترل وبررسی شوند حق متهم پایمال می شود ووکیل نباید زیر مجموعه قوه قضائیه باشد لایحه مذکور تا پایان عمر دولت خاک خورد وهرگز به سرانجامی نرسید اما بنظر می رسد چنانچه این لایحه تصویب شود وکلا دقیقا از سیستمی مانند سردفتران اسناد رسمی استفاده نموده ومتمرکز خواهند شد ونظم ونظارت  اساسی بر انها اعمال خواهد شد اما اینکه آیا قوه قضائیه بر ماهیت اعمال و امور انها علاوه بر امور شکلی واستفاده از " سامانه واحد فعالیتی "نیز حق بررسی دارد جای تردید است .... 




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه هجدهم تیرماه سال 1393

مشاورین رئیس قوه قضائیه با حضور رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ، درج قیمت واقعی املاک را در سند بررسی کردند.

در این دیدار ، آقای محمد رضا دشتی اردکانی ، گزارش کاملی از وضعیت حق التحریر دفاتر اسناد رسمی را به حاضرین ارائه نمود .

حق التحریر دفاتر اسناد رسمی که آخرین بار در تاریخ  1390/05/11 بازنگری شده است ، در حال حاضر به هیچ عنوان تکافوی تامین مخارج دفترخانه را نمی نماید و محاضر را به موسسات زیانده تبدیل نموده است .

این در حالی است که طبق قوانین فعلی ، حق التحریر باید هر 4 سال یکبار ، با توجه به نرخ تورم تعدیل شود.

یکی از معضلات دفاتر اسناد رسمی ، تنظیم اسناد قطعی غیر منقول به قیمت ارزش معاملاتی است که علاوه بر مغایرتی که با مفاد قانون مبارزه با پولشویی دارد ، با فتاوی مراجع معظم تقلید ، که سردفتر را مستحق دریافت حق الزحمه ی واقعی دانسته اند ، همخوانی ندارد .

جلسه ی که به صلاحدید و دستور ریاست محترم قوه قضائیه ، با حضور مشاورین معظم له و رئیس هیات مدیره ی کانون سردفتران و دفتریاران و رئیس دفتر حقوقی کانون ،  در ساختمان قوه قضاییه ، حول محور درج قیمت واقعی املاک در سند برگزار شد، می تواند پایان بخش دغدغه ی دفاتر اسناد رسمی در موضوع حق التحریر باشد .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه هجدهم تیرماه سال 1393

همکار گرامی خانم گودرزی - دفتریار محترم دفتر اسناد رسمی  وفرزند جناب آقای گودرزی وزیر محترم ورزش

با نهایت تاسف مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده، رحمت و مغفرت واسعه و برای جنابعالی و بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه هجدهم تیرماه سال 1393

 محضر همیشه به عنوان یکی از صنوف پردرآمد و وسوسه انگیز برای شغل آینده چه برای فارغ التحصیلان حقوق و چه برای کسانی که اقدام به خرید امتیاز آن می کنند بوده و هست. شغلی که با هر بار وارد شدن به محضر، انسان را به محاسبه هرچند سرانگشتی درآمد شخص محضردار می کند!

محضر اگرچه که در بسیاری موارد مشاور امین مردم است و بهترین و نزدیکترین راهنمایی در زمینه اسناد را میتوان از آنها مطالبه کرد اما همه ما در موقعیت هایی از زندگی با مشکلاتی مواجه شده ایم که کلید حل آن، درخواستی برای اقدامی غیرقانونی در دفترخانه و تقاضای انجام آن از دفترخانه است که اتفاقا اکثر دفترخانه ها از انجام آن امتناع می کنند. در چنین مواقعی می دانیم خواستن توانستن است و با جستجو در دفاتر مختلف و پیشنهاد ارقام بالا می توانیم به نتیجه برسیم. دفاتر معدودی که اقدام به پذیرفتن اقدام تخلف دار مربوطه می کنند همیشه سرجایشان هستند تا خواسته های غیرقانونی شهروندان را اجرا کنند. اما براستی چرا همیشه دفترخانه هایی برای این اقدام وجود دارند؟ آیا موضوع درآمد و فشار اقتصادی در این زمینه تاثیرگزار است؟


آیا نظارت کافی بر دفترخانه ها می شود؟

این واقعیت که دفتری که اقدام به تخلف برای انجام درخواست یک فرد با هزینه های هنگفت می کند اگر برای مراجع نظارتی این مجموعه قابل شناسایی و پیگیری نباشد که محل تاسف است. اما به راستی چه اتفاقی می افتد که این دفاتر همچنان پس از سالیان سال به فعالیت خود مشغولند؟ به طور مثال شهروندان به خوبی می دانند برای اسناد خودرو تحت عنوان سندباز باید به کدام دفاتر مراجعه کنند و خواسته آنها در این زمینه در کدام دفتر اجابت می شود یا اسناد با مدارک ناقص در کدام نقطه و کدام دفتر و با چه هزینه ای قابل انجام است! استمرار فعالیت دفاتر متخلف با اقدام به تکرار آن تخلفات پس از سالیان سال، خود به نوعی حاکی از نقص دستگاههای نظارتی و یا وجود خللهای خاص در این زمینه است. مشکلات مالی موجود در دفترخانه ها نیز شاید بخش دیگری از زوایای نادیده انگاشته شده این مساله باشد.

چرا دفاتر اسناد رسمی تخلف می کنند؟

نزدیک به یکصد سال از شروع به کار محضرها می گذرد. بر طبق اطلاعات واصله دفترخانه قدیمی ترین نهاد خصوصی شده از بدنه حاکمیت است که با مدیریت وقت به صورت خصوصی و با استخدام نیرو و تقبل هزینه های خود توانست تجربه موفقی از خود به جای بگذارد. این نهاد همیشه از درآمد خوبی برخوردار بوده و اگرچه که محضرداران از مسولیت سنگین اسناد تنظیمی و پاسخگو بودن در برابر کلیه مراجع قضایی برای اسناد بشدت دلگیرند اما چرا باز برخی از دفاتر برای جذب درآمد تخلفات را انجام میدهند و حقوق بسیاری از افراد را به خطر می اندازند؟ آیا فشارهای مالی دفترخانه ها در این زمینه بی تاثیر است؟ آیا افزایش ناگهانی دفاتر در سال 1386 و کاهش شدید درآمدهای دفاتر مشغول به کار و فشار مالی شدید بر دفاتر تازه تاسیس خود موجبات رقابت ناسالم و حتی سوق دادن تعداد کثیری به سوی انجام تخلفات، برای جذب درآمد را ایجاد نکرد؟ آیا مسولان وقت به این بعد مساله نیاندیشیده بودند؟ آیا نظارت ناکافی چه سهمی در این زمینه دارد؟


سال 1386 سالی تاریخی برای محضرخانه ها!

سال 1386 بود که مثل سالهای پیش از آن اطلاعیه جذب سردفترداران منتشر شد. شرایط آزمون و جذب سردفتری نیز به تشریح اعلام شد و مثل همیشه خیل متقاضیان مشتاق این رشته برای آزمون آن سال ثبت نام کردند. با این تفاوت که اعلام ظرفیت آن سال با همیشه تفاوت داشت. مصاحبه های مسولان سازمان ثبت حاکی از این بود که قرار است تعداد زیادی در آن سال جذب سردفتری شوند.

درآمد هنگفت برخی دفترخانه ها، ایجاد اشتغال برای فار غ التحصیلان حقوق، جذب نخبگان

و سال بعد و پس از طی مراحل مقدماتی جذب محضرداران، آمار منتشر حاکی از دوبرابر شدن ظرفیت دفترخانه ها بود. بدین ترتیب که با گذشت نزدیک به صدسال از آغاز به کار دفاتر اسناد رسمی تا سال 1386 تعداد دفترخانه ها نزدیک به 4000 عدد بود و طی فراخوان جذب سال 1386، تعداد دفترخانه ها به نزدیک به 8000 دفتر افزایش یافت!!! دوبرابر شدن تعداد دفترخانه های ایجاد شده در طول تاریخ محضرخانه ها آن هم در عرض یکسال اتفاقی بود که با فلسفهء نیاز به ازدیاد دفاتر برای خدمات رسانی بهتر به مردم انجام شد. در برخی اخبار و مصاحبه ها نیز آمار در آمد هنگفت برخی دفترخانه ها ، کاهش تخلفات، و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان و جذب نخبگان حقوق و تزریق به این بخش اعلام شده بود. به هر روی مخالفتهای معدودی نیز که در این زمینه شکل گرفت نتوانست مانع افزایش دو برابری تعداد دفترخانه ها در تاریخ سردفتری شود

درآمد هنگفت؛ واقعیتی کاذب
نگاهی به آمار و ارقام دفاتر اسناد رسمی، نشان می دهد که با توجه به اینکه نزدیک به 50 درصد درآمد هر دفترخانه به طور خالص و بدون کسر هزینه ها، مربوطه به حقوق دولتی و واریز وجوهات قانونی درآمد آنهاست، در بهترین حالت، از درآمد دفترخانه ها پس از نصف شدن و کسر 50 درصد قانونی، و پس از آن، کسر هزینه های محضر، مبلغ قابل توجهی باقی نمی ماند.حتی بسیاری از محضرها در شرایط فعلی از نامتوازن بودن درآمد و هزینه دفترخانه شکایت دارند. خصوصا که تغییر تعرفه های این صنف هر 4الی 5 سال یکبار و با تغییرات بسیار جزیی صورت می پذیرد. شنیده ها حکایت از این دارد که ناکافی بودن درآمد دفترخانه از سال 1386 به بعد، دوران سختی را به این مجموعه تحمیل کرده و در برخی موارد، حتی به مرز اسفناک نیز می رسد. حال چرا بروز بیرونی درآمد دفترخانه ها، به شکل فعلی و به صورت ناصحیح و کاذب، رایج و وسوسه انگیز شده است محل تامل دارد.
 
آمار استعفای محضرداران سالهای اخیر تامل برانگیز است
شنیده ها حاکی از این است که در هیچ دوره ای میزان دفاتر تعطیل شده و استعفاهای محضرداران به حد این چند سال اخیر، نبوده است. اگر در این زمینه آمار دقیقی منتشر می شد بی شک شاید اولین ثمره آن،تایید واقعیتهای تلخی باشد که در این صنف جریان دارد. سنگنینی مسولیت، نامتوازن بودن درآمد و مسولیت، فشارهای عصبی شدید، بار مالی سنگین و.... واقعیتهایی است که بدون دسترسی به آمار دقیقی از استعفاها و یا افراد در شرف استعفا قابل تحلیل نیست.
 
 

آیا دلایل جذب گسترده محضرداران در عمل موثر بود؟

1- نخبگانی که در هرحال جذب می شدند.

دلیل جذب نخبگان برای افزایش گسترد ه ظرفیت سردفتری که دلیلی نامحکم بود. چه آنکه، فارغ التحصیلان نخبه حقوق که راغب به سردفتری بودند همانهایی بودند که از طریق آزمون و گذشتن از هفت خوان رستم با همان تعداد محدود، هم بی شک، جذب این شغل می شدند.

2- ایجاد اشتغالی که واقعی نبود!

اما ایجاد اشتغال. آیا براستی با جذب تعداد کثیری از فارغ التحصیلان حقوق، به تعداد جذب شده، ایجاد اشتغال شد؟ برای بررسی این امر کافیست سری به دفترخانه های جذب شده در سالهای 1386 به بعد بزنید. در نهایت حیرت درخواهید یافت که بسیار و حتی اکثریت این افراد، نه افراد جوان و در جستجوی شغل، که افراد مسن و حتی در شرف بازنشستگی هستند. اما واقعیت چیست؟ واقعیت از این قرار بود که با شرایطی که برای تسهیل جذب نخبگان و توسعه آمار جذب در سال 1386 انجام شد، در بسیاری از موارد منجر به جذب تعداد کثیری از حقوق خوانده های شاغل در سایر ارگانها شد.

آمارها نشان می دهد که تعداد زیادی از سردفترداران جذب شده سال 1386 به بعد از بین وکلا، قضات، شاغلان در دستگاههای مختلف دولتی و غیردولتی و حتی اساتید دانشگاهی بوده اند که با استعفا از مشاغل قبلی خود از شرایط بدون آزمون استفاده و وارد این شغل شدند. چرا که با انتشار جذب گسترده و شرایط ویژهء بدون آزمون برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد، و تصور ورود بدون آزمون به این شغل، موجب وسوسه طیف گسترده ای از مشغول به کاران در سایر مراجع و تشویق آنها به استعفای از مشاغل دیگر و اشتغال به محضرداری شد.

از سوی دیگر و در همین راستا، اقدام به افزایش گستردهء دفترخانه ها منجر به کاهش درآمد محضرها شد، و همین امر منجر به اخراج و تعدیل نیروی بسیاری از دفترخانه ی مشغول به کار شد که در عمل به روند بیکاری بسیاری دامن زد. در برخی موارد نیروهای تعدیل شده راهی دفاتر اسناد رسمی تازه تاسیس و تعداد زیادی خانه نشین شدند. در واقع جذب نیروهای مورد نیاز دفترخانه های تازه تاسیس، یا از افراد تعدیل شده دفاتر دیگر بود یا از اعضای خانواده و مورد اعتماد محضردار .

در مجموع بخش ایجاد اشتغال نیز با بررسی واقعیت های پیش آمده که فوقا بررسی شد، فرض ایجاد اشتغال گسترده با جذب گستردهء محضرداران منتفی شد.

3- کاهش تخلفات

اما آیا با افزایش تعداد دفاتر، تخلفات کاهش یافت؟ پاسخ منفی است. تخلفاتی که توسط تعداد معدودی صورت می گرفته و می گیرد در جایگاه خود باقی و کاملا منطقی است که به نسبت افزایش تعداد، ضریب احتمال توسعه تخلفات نیز بالا می رود. ضمن اینکه با افزایش چشمگیر تعداد دفاتر، و کاهش خاص درآمد دفاتر، این اقدام خود گامی در جهت دامن زدن و توسعه ی تخلفات برای جبران درآمد شد.

4- تعدیل درآمدهای هنگفت

در بین صنوفی که رقابت بر پایه ی بازاریابی است هرگز افزایش تعداد، منجر به تعدیل و تسهیم درآمدها نبوده و نیست.حتی چه بسا موجبات تخلف و گسترش بستر تخلفات نیز با افزایش بی حد و حصر اعضای صنف، فراهم می شود. چرا که تعداد کثیر، نظارت را سخت و درصد افراد متمایل به تخلف را نیز به همان نسبت بالا می برد. آمارها و ترافیک کاری دفترخانه های مختلف به وضوح حاکی از این حقیقت است که دفترهایی که در گذشته با بازاریابی و رایزنی اقدام به جذب مشتریان برای خود نموده و درآمدهای هنگفتی را داشتند همچنان دفاتر پرترافیک و پردرآمد باقی مانده اند در حالیکه تعداد زیادی از آن دفاتر، همچنان خلوت و دارای درآمدهای ناچیز هستند
نکته حائز اهمیت در این زمینه نیز تفاوت خاص این صنف با سایر صنوف است. سایر صنوف اگر اقلام مصرفی یا خدمات ساده، موضوع فعالیتشان است، اما در این صنف، اسناد مردم، مالکیت ها و در برخی موارد تمام دار و ندار افراد و به طور کلی، حقوق عامه مردم، موضوع عملکرد است که این مساله، حساسیت در هراقدامی در توسعه یا محدودیت در این صنف را به شدت افزایش می دهد

مدیریت راهکار، افزایش تعداد یا الکترونیکی شدن شیوه ها و نظارت دقیق تر؟

در سال 1386 برای مدیریت بهتر و ایجاد راهکاری جدید برای حل مشکلات موجود در حوزه دفترخانه ها به افزایش دو برابری محاضر اقدام شد. در حالیکه در دوره ی مدیریت فعلی سازمان ثبت، با ایجاد ثبت الکترونیکی اسناد که هم زمینه شفافیت در عملکرد دفترخانه ها را ایجاد می کند هم نظارت را دقیق تر و جدی تر و بدون واسطه و اعمال نظر نیروی انسانی، امیدوار کننده تر می کند باید منتظر بود و دید آیا این روش می تواند گامی به سوی ایجاد توازن و تقسیم عادلانه درآمد باشد و به تبع آن ایجاد توازن براساس واقعیات در توسعه این شغل عملیاتی شود؟

نتیجه:

افزایش ناگهانی تعداد دفاتر اسناد رسمی، در جایی که بر بستر تنظیم سند رسمی ارتزاق می کنند یکی از نابسنجیده ترین اقدامات مدیریت وقت این مجموعه بود که آثار منفی آن همچنان گریبانگیر همگان است. هم از نظر دفاتر اسناد رسمی و هم مردم که ذینفعان این مجموعه هستند . اقدامی که نه تنها به هیچیک از اهداف از پیش، پیش بینی شده دست نیافت بلکه به مروز زمان با کاهش شدید درآمدهای دفاتر بدون تخلف و با درآمد متوسط، زمینه و انگیزه برای اقدامات فراقانونی برای جذب درآمد و یا حتی کاهش فشارهای شدید مالی وارده به شاغلان در این شغل را باعث می شود. اقدامی که با گذشت نزدیک به 6 سال از آن، تبعات و مضرات آن همچنان مجموعه دفاتر اسناد رسمی، مردم و سازمان ثبت اسناد را در می نوردد و به گفته رییس کانون سردفتران، بر اساس آمار، تعداد دفترخانه های فعلی، نسبت به آماری که قانون تعیین کرده است هنوز دو برابر میزان قانونی است . این نشان میدهد که سالیان سال باید بگذرد تا تناسب قانونی تعداد دفاتر به حالت تعادل نسبی برسد که بعید بنظر می رسد با شرایط فعلی به آسانی قابل حصول باشد.

ثبت آنی و افقهای پیش رو

بنظر می رسد با وقوع ثبت الکترونیکی سند در دفترخانه ها و اینترنتی شدن ثبت اسناد، بجای استفاده از راهکارهای سطحی همچون افزایش تعداد دفترخانه ها، مدیریت مدبرانه ای در حال انجام است که می تواند با نظارت دقیق بر درآمدها و نحوه تنظیم اسناد،با تدابیر قانونی و گام به گام، به سوی حل یکی از مشکلاتی که اکثر دفترخانه ها از آن به ستوه آمده اند، برود. مشکل عدم توازن در درآمدها و تقسیم ناعادلانه اسناد و تاثیر بازاریابی های ناسالم در عرصه تنظیم سند رسمی. شاید شیوه ثبت الکترونیکی بتواند با اعمال نظارت دقیق و جدی بر این امر، با ایجاد سقف برای درآمدهای محضرخانه ها به سوی تقسیم عادلانه اسناد و برقراری موازنه در سیستم سند رسمی و در نتیجه تمرکز امر دفترخانه ها بر دقت و مدیریت محتوای اسناد و نه مدیریت مالی و رقابت پیش برود.

در این صورت و با این پیش فرض که تقسیم عادلانه اسناد صورت بگیرد و متوسط درآمد دفترخانه ها واحد باشد شاید بتوان در نحوه اقدام برای مدیریت تعداد دفترخانه ها تجدید نظر کرد و به فکر افزایش یا کاهش قانونی تعداد محضرخانه ها پرداخت. آن هم به طوریکه موجبات فساد و خلل در این حوزهء پرمخاطره نیز ایجاد نشود.

در چنین صورتی به متولد شدن ثبت آنی در راستای ایجاد عدالت و تقسیم عادلانه درآمد در این نهاد نیمه خصوصی نیمه حاکمیتی که از ملزومات چنین اشتغالی بی چشمداشتی به درآمدهای هنگفت است باید به چشم مولودی مبارک نگریست.

منبع : کانون سردفتران استان خراسان





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه هفدهم تیرماه سال 1393

اعضای اصلی:

1-      مجتبی صادقی، سردفتر اسنادرسمی 1 خرم آباد: رییس هیات مدیره

2-      مظفر سبزیان، سردفتر اسنادرسمی 1 نورآباد: نایب رییس

3-      سیامك رشیدیانی رشید آبادی، دفتریار اسنادرسمی 4 كوهدشت: خزانه دار

4-      داریوش ساكی، سردفتر اسنادرسمی 8 سلسله: عضو اصلی

5-      سیاوش امرایی، دفتریار اسنادرسمی 1 كوهدشت: عضو اصلی

 

اعضای علی البدل:

1-      محمد دارایی، سردفتر اسنادرسمی 35 خرم آباد

2-      سعید همتی، دفتریار اسنادرسمی 22 بروجرد

 

بازرسین:

1-      مجید اسدالهی، سردفتر اسنادرسمی 1 بروجرد: بازرس اصلی

2-      نوشین پورنصیر، سردفتر اسنادرسمی 2 پلدختر: بازرس علی البدل





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه شانزدهم تیرماه سال 1393
 پیرو دستورالعمل شماره 89/99289 مورخ 89/6/15، به منظور پیشگیری از توقف ارائه خدمات ثبتی به هنگام اخلال و قطعی سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه (pos )، تبصره ذیل به عنوان تیصره 3 به ماده یک دستورالعمل اجرایی طرح سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی الحاق می گردد:

تبصره 3: در مواردی که اخلال و قطعی طولانی مدت سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه (Pos ) در دفاتر اسناد رسمی موجب اختلال در ارایه خدمات ثبتی می گردد، با ابلاغ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از طریق کانون سردفتران و دفتریاران مرکز به دفاتر اسناد رسمی، تا رفع اشکال سامانه مذکور، دریافت کلیه هزینه های مربوط به صدور اسناد اعم از حق الثبت و حق التحریر از طریق مراجعه حضوری متقاضی به بانک و ارایه رسید بانکی به دفترخانه صورت خواهد گرفت.بدیهی است سردفتر مکلف است شماره سریال فیش بانکی مربوط را در سامانه ثبت الکترونیک اسناد درج نماید».





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه پانزدهم تیرماه سال 1393

بدون شرح

.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه پانزدهم تیرماه سال 1393

کارتخوانها امروز یکشنبه مصادف با 15  تیر قطع ودرنهایت دلایل قطعی آنها تحریم های پی در پی امریکا وافت شدید بورس وگران شدن کاغذ و کم بودن برداشت از جیب مردم بابت  استعلام موجودی کارت واستدعای افزایش ان از 1206 ریال به 10000 ریال اعلام گردید علی ایحال  علیرغم اعلامیه های دروغین شرکت در رفع مشکل تا پایان روز شنبه 14  تیر " نامبردگان (کارتخوانها ) اعلام نموده اند این اعتصاب ادامه خواهد داشت واینجانبان با رفقای خود (کارتخوانهای دیگر ) در سایر بانکها قرار گذاشته ایم بابت بی مهر های پی در پی سردفتران وعوامل ذکر شده در بالا مدتی خود را از دسترس خارج نموده و ارتباطی با مرکز برقرار نکنیم  .

 بنده بعنوان سردفتر اسناد رسمی ضمن عذر خواهی از مشکل پیش امده بجای همه دوستانی که احیانا کم رو وخجالتی بوده ونمی توانند عذر خواهی کنند  ودعوت همکاران به خویشتن داری وسعه صدر  واینکه دنیا محل گذر است ونباید از چنین چیزهای ناراحت شد وآنچه می ماند خوبی وخوب گفتن وشنیدن است   قول می دهم امروز برای همیشه درست خواهد شد وباور بفرمائید سر قولم هستم وهرگز سخنی به ناحق وگزاف بر زبان نمی رانم ....

 در ذیل چند دعا برای حل مشکل امده است که بیان انها بصورت دسته جمعی توسط کارکنان دفترخانه ها در طول روز خالی از لطف نیست :

1- خدایا عطش روزانه کارتخوان را در بلعیدن وجوه وعدم واریز وجوه به حسابها را به وی (کارتخوان )  برگردان ......

2- پرودگارا قدر ان ندانستیم که بود اکنون می دانیم قدر ان چه بود وچه شد ما را بابت نفرینهای که بر ان می کردیم ببخش وبیامرز .......

3- خدایا نعمت کارتخوان را از ازل تا ابد از ما وخاندان ما وبستگان ما دور نفرما ...... آمین یا رب العالمین

4- خدایا انچه می پنداشتیم غلط بود ما را در استفاده صحیح از کارتخوان در مسیر درست قرار بده .... آمین یا رب العالمین





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه پانزدهم تیرماه سال 1393

اسمت "را سنگی (جسم سختت که قابل شکستن هم نیست )نگه میدارد" خودت" راگوری و" یادت" را ... نمیدانم!

چقدر خنده داره که...

صد هزار تومان را با تو کشیدن برای سردفتر مبلغ هنگفتیه (از بس که قطعی داری ....)اما "اما بالا کشیدنش برای بانک عاملت مبلغ ناچیزیه"..........

یک ساعت عبادت در مسجد طولانی به نظر میاد اما یکساعت پای تو دویدن ونشستن وکارت کشیدن  به سرعت میگذره........
برای عبادت و کارهای مذهبی وقت کافی در برنامه روزمره پیدا نمی کنیم اما بقیه برنامه ها را با تو رو سعی می کنیم تا آخرین لحظه هم که شده انجام دهیم......چقدر خنده داره .......اینطور نیست ؟
دارید می خندید ؟.........





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه چهاردهم تیرماه سال 1393

 

تقریبا به خیلی از امور مهم که می رسم وکنکاش در  انرا به نتیجه می رسانم با وضعیتی نامطلوبی روبرو می شوم که باید به حال ان از جهت این وضعیت تاسف واز جهت های دیگر اندیشید؟؟؟

یادم می آید چند وقت قبل امام جمعه شهرستان نوراباد دلفان جای خود را به شخص دیگری دادند واین سبب شد شهر مدتی از داشتن امام جمعه محروم باشد با امام جمعه جدید که وارد شدیم در بدو ورود مامور اداره پست فیش آب مصرفی را داخل آوردند وگفتند که پول آب آمده  این فیش خدمت حضرتعالی " امام جمعه نیز با زیرکی تمام پاسخ داد اینکه می  گویند ادارات ما وکارکنان انها چشم بصیرت دارند همین است انها از غیب می دانند که کجا چه شده است وچقدر مصرفی داشته است ؟

..... اما واقعیت جامعه امروزی ما چیز دیگری است از شهر خودم به عنوان مشت نمونه خروار است شروع می کنم ومثالهایی چند را بیان می نمایم :  رشد شهر دلفان وبی بندوباری  حاشیه ها در تبدیل اراضی کشاورزی به مسکونی – تقریبا امروز همه ادارات از بخشداری – دادگستری - آموزش وپرورش وخیلی از ادارات  ودر سایه ان مالکینی که به هر قیمتی با افراد صاحب نفوذ دست به یکی کرده تا چوب حراج را بر سر اراضی کشاورزی زده وقانون مدون " خلاف بودن وممنوع بودن تغییر کاربری اراضی کشاورزی  " را لگد زده ونابود سازندوادارات برای خود فازهایی از جمله اراضی فاز اول – فاز دوم – فاز سوم وشاید برسد به فاز بیستم نیز تعریف نموده اند وکارمندان ان ادارات چشم به انتظار تغییر کاربری   وهمین تعریف بندی فاز هر روز از طریق تلفن همراه اطلاع داده می شود که پرونده ومستندات را بیاورید وهمین امر موجب رشد 10 درصدی قیمت ها شده وباز وضع بهمین منوال  در این وسط بنگاه دار سود خود را می کند وافراد سود جو سود خود وباز کسی که ضرر می کند کشور است این در خصوص اراضی نامرغوب وفاقد کیفیت این شهر است وای به حال اراضی باکیفیت شمال ولب دریا وامثالهم در کل جامعه  .......

2- تقریبا روزی را نمی توان پیدا نمود که شاهد پیشرفت در زمینه اینترنت نباشیم وخبری در این خصوص نشنویم اما روزی را نیز نمی توان یافت که دعوای  متقاضی صدور سند را با دفترخانه ها نشنید از قطعی مکرر اینترنت وفیبر نوری شهری که با خیش آهن گاوی در بین راه پاره شده وباز روزها باید سپری گردد تا وصل وترمیم گردد وداستان همچنان ادامه دارد اثار چنین عملی نیز جز  نارضایتی مردم از حکومت نخواهد بود وعدم اعتماد ودر اینده عدم توجه به خواست مسولین وباز اضافه کارهای حرام وغیر قابل خوردنی که مخابرات به جیب می زند واین حال شهر من بود ووای به حال کل جامعه ..........

3- قطعی دستگاههای کارتخوان که هر روز بیشتر از روز قبل است وبه سخره گرفتن مردم وسردفتر وسایرین وعدم پاسخگویی  وترافیک ناشی از ان در شهرهای دیگر ونابسامانی در امارها وصف های طویل  در بانک ملی با زبان روزه وباز توهین ونارضایتی  مردم از مسولین   و....واین حال شهر من بود ووای به کل جامعه ......

4- صبح  اول دم پسری را دیدم که به دختری در صف خود پرداز بانک انصار  اشاره نموده ومنتظر پاسخ مثبت طرف مقابل است شاید در این رمضان بتواند باری بر بار گناهانش بیفزاید با این وصف که کوچکترین مداخله ای کنم داستان کشته شدنم رقم خواهد خورد بی خیال از کنارش عبور کردم وفریضه امر به معروف ونهی از منکر را از بیم جانم واینکه هزار مسولیت خانوادگی بر دوشم است فراموش نموده  واین است وضعیت اجتماعی شهر من ووای به حال جامعه......  

5-فشار اقتصادی بر مردم بدانجا رسیده که پدری که قبلا ملک خود را فروخته ولکن اجل مهلتش نداده تا تنظیم سند قطعی را نیز انجام دهد اکنون خریدار احتیاجش به ورثه افتاده " ورثه را که دعوت می کنم جهت امضا " می بایست مواجبی از خریدار بگیرند " خریدار داد می زند به روح پدرتان کمک کنید در عذاب است ومرا به دردسر نیندازید ورثه می گوید گور پدر من "بگذار رنج بکشد انچه مهم است مواجب است که باید بدهی تا کارت راه بیفتد واین حکایتی بود از من ووای به حال همه مردگان در کل جامعه ......

 تقریبا جایی پیدا نخواهد که ما در ان  مشکل نداشته وادعا کنیم همه امور بر وفق مراد وبنحو احسن صورت می گیرد .......هیچ نتیجه ای از این همه مثال نمی توان یافت جز اینکه : ما مجموعه منظمی هستیم از بی نظمی ها  خدایا شکر که  این جامعه واین شهر از زلزله وسیل وسایر بلایای طبیعی مصون است وگرنه " اگر قرار باشد حداقل یکی از انها در سال اتفاق بیفتد بایستی تا ابد مردم ان منطقه عقیم باقی بمانند  ........





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه چهاردهم تیرماه سال 1393


( کل صفحات : 15 )    ...   9   10   11   12   13   14   15   


پیوند روزانه
پیوندها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic